Panni sajt
Sajtos bolt

Erdélyi sajtkészítés, kirándulás

Ezt a kedves levelet kaptam. Olvassátok el Ti is!

Ez a program nagyszerű. Én már voltam Rétyen is és Kommandón is. Mindenkinek csak ajánlani tudom még akkor is, ha egy kicsit messze is van. A rétyi tavak kiváló lehetőséget adnak arra, hogy ha valakinek kedve van, akkor horgászhat is. Rétytől egy karnyújtásnyira van Kovászna. Kovásznán keresztül közelíthető meg Kommandó. Kovászna főterén látható a Pokolsár, mely egy vulkanikus utótevékenység (pöfög az iszap), és itt vételezhető ingyen többféle gyógyhatású borvíz is. Másnapos gyomorra ajánlom a szódabikarbónás vizet. Ezek a vizek kőfalból kiálló csöveken folynak, és jutnak a felszínre. A főtértől nem messze mofettákat is fellehetünk, kiváló gyógyhatású gázfürdők. Érdemes kipróbálni. Kommandón életem legszebb néprajzi fesztiválján vehettem részt. Gyönyörű hely, de ne számítson senki arra, hogy olyan mint nyugat. Itt szegény emberek élnek, akik korábban a fakitermelésből jutottak pénzhez. Ma már ez a tevékenység nincs. A sajtosok pedig miden bizonnyal életre szóló élménnyel fogják gazdagítani az őket meglátogatókat.
Bocs, hogy kiszaladtak ezek a gondolatok belőlem, de életem legszebb két hetét töltöttem el itt ezen a vidéken, és gondoltam néhányat megosztok Önökkel.

Üdv.: egy boldog kezdő sajtkészítő
Horváth Zoltán

Szerencsére mindig vannak ötleteitek amin dolgozhatom. Évzáró találkozónkon vetettétek fel nekem, hogy menjünk kirándulni együtt Erdélybe s közben látogassunk meg sajtkészítőket.
Mostanra összeállt a program. A nagy szervezés alatt, már én is teljesen beleéltem magam és már alig várom, hogy együtt útnak keljünk e gyönyörű vidékre.
Az úti célunk Réty lesz. http://www.erdely-szep.hu/Rety/index.html
Erdélyben, Kovászna megyében található Sepsiszentgyörgy közelében. Itt lesz a „bázisunk” a Tódor Panzióban ahol már nagyon várnak minket. Két- három ágyas szobák vannak amelyek pótágyazhatók. Kapunk mindennap reggelit, este pedig igény szerint készítenek nekünk vacsorát. Egyik estére várnak minket zenészek, hogy hangulatunk még felfokozottabb legyen. A panzióból elvisznek minket lovas szekérrel a hegyekbe az esztenákhoz. ( Kecskék, juhok nyári szállása, ahol a juhászok készítik a sajtokat) Itt részese lehetünk az autentikus sajtkészítésnek ahol a juhászok még juhtúrós puliszkát is készítenek nekünk.
Kommandón is meglátogatunk egy sajtkészítőt, amely buszos kirándulás keretében gyönyörű tájakon fog végigvezetni minket.
Kirándulunk, megnézzük „honnan indult” a sajtkészítés, jól érezzük magunkat.