Panni sajt
Sajtos bolt

Joghurt, kefír és társaik…avagy a hosszú élet titka

probiotikus joghurt és kefir

Joghurt, kefir és társaik avagy a hosszú élet titka      

Sokan kutatták, keresik ma is, mi a hosszú élet titka. Más választ adott volna az egykori szabadkőműves és mást felelne egy mai életmód-guru.
Ki kell ábrándítsalak, reménykedő látogató, a tuti receptet nem találod meg ezen az oldalon.
Neked kell ezt az élethosszig tartó feladatot menedzselned! Néhány tanács segíthet:
1. Ahogyan az egyszeri százéves ember mondta: „Nem szabad abbahagyni a levegővételt!” Hát igen…
2. A mostani Guiness-rekorder, a 116 éves Besse Cooper bölcsessége: "Nem ütöm az orrom mások dolgába, és nem eszem silány étket."
Ezzel már lehet valamit kezdeni! Pletykálni jó, vagy nem? Mosolygunk, fecsegünk, élünk. Abba ne hagyjuk!
A mondat második fele elgondolkodtató: mi a silány, mi a szükséges és mi az egészséges táplálék? Figyelj a szervezetedre, jelzi, hogyan maradhatsz egészséges!
„Egyél probiotikus joghurtot, vagy kefírt!”
Igen, jól hallod, ezt súgja!
A joghurt és a kefír üdítően finomak, natúr, vagy ízesített formában is élvezet fogyasztani őket! Egészségesek, mert könnyen emészthetőek, helyreállítják a bél normális baktériumflóráját, csökkentik az emésztési zavarokat, erősítik az immunrendszert.
Misztikus fogalmak: pro-pre-és szinbiotikumok, bifidusok és lactobacillusok.
Rántsuk le a leplet: mindezek a bélben természetesen jelen levő baktériumok, és azok szaporodását elősegítő anyagok.
Probiotikumok azok a bélbaktériumok, amelyek jótékony hatással vannak a gazdaszervezet egészségi állapotára.
Prebiotikumok azok a -többnyire- növényi rostok, amelyekhez tapadva a probiotikus baktériumok eljuthatnak a bél alsó szakaszába. Vagyis tápanyagul és védelem gyanánt szolgálják a probiotikumokat, elősegítik elszaporodásukat és túlsúlyba jutásukat a káros mikrobákkal szemben.
Szinbiotikumok a pro-és prebiotikumok együttese.
Amíg a csecsemőknél az anyatejes táplálás, annak prebiotikumainak hatására a jótékony hatású, főként bifidobaktériumok alkotják a bélflóra zömét, addig a felnőtt lakosság körében végzett vizsgálatok azt mutatják, hogy ez az arány az elfogadható 40-45% helyett 1-12%! A természetes vegyes táplálkozásra való áttérés mellett ennek okai a fertőzések, az ilyenkor szinte kötelezően alkalmazott antibiotikumos kezelés, a szennyezett élelmiszerek és az egyoldalú táplálkozás. Mit tehetünk?
A megoldás egyszerű, fogyasszunk pro, ill. prebiotikus élelmiszereket: joghurtot, kefírt, érett sajtokat, teljes magvakat, hüvelyeseket, zöldféléket, bogyós és más gyümölcsöket.
Az eredmény egy egészségesebb bélflóra, amely hatására  csökken a vérszérum koleszterinszintje, ritkábban alakul ki tejcukor-intolerancia, az elhízás kockázata kisebb, az immunrendszer megerősödik, a szervezet a fertőzésekkel szemben ellenállóbbá válik, a közérzet javul (megszűnik a székrekedés, a rossz lehelet) a rák, autoimmun- és allergikus jellegű betegségek (asztma és gyulladásos betegségek) kialakulása megelőzhető.
Életelixírek? Nevezzük csak a nevükön: probiotikus joghurt, kefir!

joghurt és kefir kultúrák ›››
házi joghurt készítő csomag ››
joghurt készítése ››› 
kefir készítése ›››

                                                                                       Moni